Eierskifte med NAF Kjøpekontrakt

Alt dere trenger å gjøre er å signere en eierskiftemelding. Eierskiftemeldingen representerer salgsmeldingen hos Statens vegvesen og signeres digitalt sammen med kjøpekontrakten. Det forutsettes da signering med BankID. Dokumentet sendes til Statens vegvesen når handelen er fullført i NAF Kjøpekontrakt. Da slipper dere å logge inn og sende salgsmelding hos Statens vegvesen.

Eierskifte med NAF Kjøpekontrakt forutsetter oppgradering til Premium.
Mer om oppgradering

Kjekt å vite

  • For å kunne benytte eierskifte må dokumentene signeres med BankID.
  • Handelen må fullføres i NAF Kjøpekontrakt innen 30 dager etter at dokumentene ble signert for at eierskiftet skal kunne registreres hos Statens vegvesen (uavhengig av oppgitt overtakelsesdato i kontrakten).
  • Selgers forsikring vil opphøre i det salgsmeldingen godkjennes hos Statens vegvesen. Ny eier må derfor sørge for at ny forsikring er i orden samme dag som innsending slik at omregistrering og betaling av avgiften kan gjennomføres.
  • Personopplysningene og fødselsnummeret som er lagt inn i kontrakten brukes til å identifisere eksisterende eier av kjøretøyet, og til å registrere ny eier. Dersom kjøretøyet har en medeier, og om det skal registreres ny medeier, kan dette også gjøres når fødselsnummer og mobilnummer er registrert i kjøpekontrakten.
  • Velger dere også å overføre betalingen gebyrfritt med Vipps via NAF Kjøpekontrakt vil eierskiftemeldingen sendes samtidig som betalingen blir overført. Trygt og enkelt!
    Mer om gebyrfri betaling med Vipps

© 2024 NAF v0.1.0-az63965